Vražda spisovateľa prebehla presne podľa jeho najnovšieho románu
Hneď, ako vyriešil vraždu topmodelky Luly Landryovej, stal sa Cormoran Strike hviezdou medzi súkromnými detektívmi. Oddychovať však mohol iba chvíľu. Stratil sa totiž spisovateľ Owen Quine a Cormoran má ďalší prípad.
Môže žena, hoci ukrytá pod mužským pseudonymom, navyše literárna matka čarodejníka Harryho Pottera napísať dobrý detektívny román? Môže! Čitateľov o tom presvedčila už prvotinou, ktorú vydala ako Robert Galbraith. Volání kukačky svojho času prinieslo nadšené ovácie.
Potvrdí Hedvábník kvality predchádzajúceho diela, alebo bol dobrý debut iba náhodou? Zoberme to pekne od podlahy – Hedvábník nemá chybu! Rowlingová (Galbraight) svojou prvou detektívkou postavila pomyselnú žánrovú latku naozaj vysoko a aspoň sa jej vyrovnať bolo odvážnou métou.
Podarilo sa! Ba čo viac, Rowlingová (Galbraight) prekonala samú seba. A samozrejme, nebavíme sa o počte strán, či dĺžke audiozáznamu (Hedvábník je o viac než hodinu dlhší), ale o príbehu ako takom.
Cormoran Strike je na výslní. Jeho na začiatku zmárnený život vojnového veterána, navyše čerstvo rozvedeného išiel od desiatich k piatim, kým nevyriešil vraždu uznávanej topmodelky. Hneď potom sa stal prvou ligou. Už ho netrápi, že vo vojne prišiel o kus končatiny. Bývalá manželka, ktorá sa aktuálne navyše vydáva za nového muža mu však ešte občas vŕta v hlave.
Našťastie je tu ešte Robin, ktorá vie nielen veľmi dobre vyhľadávať informácie na internete, ale vie upokojiť aj Cormoranovo ego, keď sa jedná o jeho bývalú. A to aj napriek tomu, že sama má so svojim nastávajúcim problémy, hlavne kvôli Strikovi, keďže mladý muž nie je vôbec nadšený tým, že jeho nastávajúca pracuje u súkromného detektíva.
Robin je však neoddeliteľnou súčasťou dvojčlenného tímu a bez nej by Strike nevyriešil ani tento prípad. Navyše jej Rowlingová (Galbraight) napísala tak akčnú záverečnú scénu, že som sa pri nej doslova triasol za volantom auta, ktoré som pri počúvaní Hedvábíka šoféroval.
Ale to už som veľmi rýchlo preskočil až na koniec príbehu. O čom to tento raz je? Keď sa stratí spisovateľ Owen Quine, jeho žena sa obráti na súkromného detektíva Cormorana Strika. Najskôr sa domnieva, že sa iba na pár dní niekam vyparil, nakoniec, už to v minulosti parkárt urobil, a po detektívovi vlastne iba chce, aby ho našiel a priviedol domov. Strikovi však postupne začína byť jasné, že za spisovateľovým zmiznutím je niečo viac…
Samozrejme, Hedvábník je detektívka, dobrá detektívka a v dobrej detektívke musí byť mŕtvola. Zrátať si dve a dve je veľmi jednoduché, Quine je obeťou brutálnej vraždy (to je jasné od začiatku, nič neprezrádzam). Otázkou ostáva, kto a prečo sa ho tak brutálne zbavil?
Nemenej záhadným je román, ktorý spisovateľ pred svojou smrťou napísal. Všetko nasvedčuje tomu, že ho niekto zavraždil presne tak, ako to popísal v románe. To by však bolo príliš jednoduché aj na začínajúceho autora, nielen na Rowlingovú (Galbraighta)…
Hedvábník je bravúrne napísaná detektívka, príbeh do seba parádne zapadá, postáv v príbehu je akurát tak, aby sa v tom poslucháč nestrácal a vyvrcholenie je tak silné, až pri tom behá mráz po chrbte.
Nahrávka trvá neuveriteľných 19 hodín a trinásť minút a rozdelená je (veľmi zmysluplne) na 134 trackov. Dej má však tak excelentný spád, že to poslucháčovi ani ako 19 hodín nepripadá.
Čítania sa opäť zhostil Petr Oliva, ktorí načítal aj Volání kukačky a už tam bol výborný. Zjavne si vychutnával aj Hedvábníka, jednoducho, dá sa mu uveriť absolútne všetko. Kniha vyšla vo vydavateľstve Plus, v spolupráci s Albatros Media a je bezchybná aj po technickej stránke.
Prestrihy jednotlivých kapitol sú veľmi rozumné, kapitoly nie sú príliš dlhé a sprievodná hudba vôbec nie je rušivá, skôr naopak, perfektne podkresľuje dej a poslucháčovu fantáziu.